wtorek, 31 marca 2020

2020.04.01 środa


Dzień dobry.


Zapraszam na kolejne zajęcia 😉


Ostatnio rozmawialiśmy o tym co zrobić, żeby nie zachorować, kiedy na dworze raz jest ciepło 🌞, a raz zimno 🌂⛅⛄ ...bo przecież "W marcu jak w garncu".

Dzisiaj witamy nowy miesiąc - KWIECIEŃ. Czy pamiętacie co to jest PRIMA APRILIS? 😉😁



Edukacja polonistyczna:

1) Otwórz Podręcznik na stronie 57. Wysłuchaj nagrania z wierszem J. Brzechwy "Prima aprilis". Śledź tekst 👂
👀 👉


Teraz samodzielnie przeczytaj wiersz. 

2) Przypomnij sobie co oznacza sformułowanie "prima aprilis". Co robimy tego dnia?

3) Otwórz Ćwiczenia do edukacji polonistycznej na stronie 66. Rozwiąż zadanie 1 i 2. Jeśli możesz skorzystać z lusterka, zrób też zad. 3.

4) Otwórz zeszyt do j. polskiego. Zapisz temat, a pod tematem rozwiąż zadanie 5. z Ćwiczeń ze str. 67. Najpierw uzupełnij je w Ćwiczeniach. 






5) Rozwiąż zad. 4, str. 67 w Ćwiczeniach do języka polskiego. To zadanie proszę, żebyś odesłał do oceny. Możesz zrobić jego zdjęcie 📷. Poproś o pomoc kogoś dorosłego.

Odeślij do dnia 6 kwietnia na adres: j-kosz@edupolis.pl  📪


Zrób sobie krótką przerwę lub jeśli jesteś już bardzo zmęczony, zostaw dalsze zadania na jutro 📆. 



6) Otwórz Podręcznik do edukacji polonistycznej na str. 30.

 Przypomnij sobie jak dzieliliśmy kiedyś rzeczowniki, poszukując takich, przed którymi można dodać wyraz ten, ta lub to.
Spójrz na zad. 1 ze str. 30 (Podręcznik). Odczytaj nazwy RODZAJÓW RZECZOWNIKA. Przeczytaj głośno informację z zielonej ramki. 

Ćwicz rozpoznawanie rodzaju rzeczownika. Grupuj wyrazy według rodzaju: żeńskiego (TA), męskiego (TEN), nijakiego (TO).





7) Teraz otwórz zeszyt w linie oraz Podręcznik i wykonaj zadanie 2 ze str. 30. Zapisz je w zeszycie:



Edukacja przyrodnicza:

Pamiętasz jak mówiliśmy o tym co zrobić, żeby nie zachorować? Czy wiesz dlaczego w ogóle chorujemy? Zapraszam Cię do obejrzenia i wysłuchania ciekawej historii...






1) Otwórz Ćwiczenia do edukacji polonistycznej na str. 41. Przeczytaj informację zapisaną na górze strony, w zielonej ramce.

2) Rozwiąż zadanie 8 i 9 ze str. 41.

3) Teraz otwórz zeszyt w linie. Zapisz temat, a pod nim rozwiąż zadanie 10 ze str. 41.


4) Teraz przejdź do strony 40 w Ćwiczeniach. Rozwiąż krzyżówkę w zad. 6 oraz zad. 7, w którym musisz poszukać wyrazów o znaczeniu przeciwnym. Pamiętasz? Np. mało - dużo, ciepło - zimno.



Edukacja matematyczna:


1) Wysłuchaj nagrania. Przypomnisz sobie o czym uczyliśmy się na ostatnich zajęciach z matematyki. ➗




2) Otwórz Ćwiczenia do matematyki na stronie 18. Rozwiązuj zadania razem ze mną, oglądając i słuchając instrukcji.





3) Przystępujemy do zadań ze strony 19. Zaczniemy wspólnie, dokończysz samodzielnie.  



Edukacja muzyczna:


Zachęcam Cię do obejrzenia krótkiego filmu o instrumentach muzycznych 🎸🎷🎻🎺.


 

Dla chętnych:
Zapraszam do wysłuchania 3. rozdziału przygód Mikołajka 👂😉
 

To już wszystko. Pamiętajcie, że zgodnie z nowym planem kolejne lekcje dopiero w poniedziałek. Wcześniej w piątek - spotkamy się jeszcze na zajęciach dodatkowych.  


Serdecznie Was pozdrawiam😀 Proszę dbajcie o Siebie i słuchajcie Rodziców! 😉

15 komentarzy:

  1. Dzień dobry.Pani Justyno nabrałam się, rano już robiłam żarty bratu hahahahaha.Gosia

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobry żart z tym filmikiem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pani Justyno, to było świetne :):):)!
    Oliwii mina... bezcenna :) ha ha
    Pozdrawiamy

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzień dobry zadanie na ocenę wysłane Mateusz ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzień dobry, zrobione wszystkie zadania. Fajny ten film o koronawirusie.
    Marysia

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzień dobry. Bardzo podobała mi się matematyka. :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawe zajęcia z matematyki. Oktawia

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzień dobry. Fajny kawał i się nabrałem. Alan

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzień dobry. Zrobiłam wszystkie lekcje. :) Justynka. Pozdrowienia dla pani i całej klasy. Tęsknię za szkołą.

    OdpowiedzUsuń
  10. Dobry wieczór, zrobione wszystkie zadania. Fajny ten film o koronawirusie.
    Wojtek

    OdpowiedzUsuń